Blockchain en ondernemingen
Blockchain (en metaverse) voor ondernemingen heeft een lange weg terug afgelegd sinds zijn ontstaan in 2017. Blockchain voor bedrijfsgebruik begon als een technologie ontworpen op private, toegangsvrije netwerken, voornamelijk gebruikt voor supply chain management. Naarmate blockchain volwassener werd, begonnen bedrijven publieke, rechtenvrije netwerken zoals Ethereum te gebruiken om zaken te doen.
Snel vooruit naar 2021 – ondernemingen zijn momenteel gedecentraliseerde ideeën aan het toepassen om extra economische workflows te maken binnen de Metaverse. William Herkelrath, hoofd van business development bij Chainlink Labs – een gedecentraliseerd orakelnetwerk – vertelde Cointelegraph dat terwijl de Metaverse moeilijk te definiëren is, hij gelooft dat het een verzameling ecosystemen is die op natuurlijke wijze groeien uit gedecentraliseerde financiën, of DeFi:
“Ondernemingen moeten gedwongen worden om interactie te hebben met de oppervlaktewereld en kunnen zo gedwongen worden om ecosystemen binnen de Metaverse te bezitten. Bijvoorbeeld, shoppers moeten loyaliteitsprogramma’s buiten enkelvoudige platforms gebruiken, zodat ze extra mogelijk zijn om te beslissen over merken die beloningen garanderen worden vaak gebruikt met tussenpozen verschillende ecosystemen. De Metaverse maakt het mogelijk om gegevens, fysieke activa, industriële en monetaire activa te ontdekken in een zeer laag buiten een gecentraliseerde omgeving.”
Metaverse en ondernemingen
terwijl het concept futuristisch kan klinken, beginnen diverse ondernemingen die blockchain gebruiken de Metaverse te omarmen. dit onderwerp werd vorige weekdag diepgaand besproken op de virtuele conferentie van de ECU Blockchain Convention, tijdens een panel getiteld “Building the Enterprise Multiverse.”
David Palmer, blockchain lead bij Vodafone Business, noemde tijdens de discussie dat hij de Metaverse maximaal ziet als een virtuele wereld waar digitale ervaringen via games of sociale medianetwerken zullen plaatsvinden. in stap met Palmer wordt de Metaverse momenteel toegepast op monetaire ideeën die worden aangedreven door blockchaintechnologie, waarderen financiële organisatie digitale valuta’s, niet-fungibele tokens, of NFT’s, en DeFi.
Arnold Daniel Palmer merkte niettemin op dat de laag die binnen de Metaverse ontbreekt een dank kan zijn om virtuele transacties naar de $64000-wereld over te brengen. Palmer merkte op dat een transportabele deze 2 werelden kan overbruggen en als middleware kan fungeren. Hij vertelde ook aan Cointelegraph dat Vodafone Business blockchain gebruikt om digitale identiteiten te maken die zowel in de Metaverse als in het echte leven kunnen worden toegepast:
“Digitale identiteit zal de digitale en fysieke werelden overstijgen. Een digitaal zakboekje zal bijvoorbeeld een bankrekening, hypotheekinformatie, tokens, NFT’s en meer bevatten. maar een gedecentraliseerde identiteit zal bovendien toegang hebben tot die geloofsbrieven, waardoor mensen zowel in de Metaverse als in de fysieke wereld kunnen participeren.”
Telecom en metaverse
Arnold Daniel Palmer deelde dat Vodafone Business werkt aan het bouwen van portemonnees op intervallen mobiele apparaten om virtuele identiteiten te hosten. Het begrip van zelf-soevereine identiteit in een zeer multiversum werd ook genoemd in het recente rapport van Greyscale Research, getiteld “The Metaverse, net 3.0 Virtual Cloud Economies.” De paper beschrijft self-sovereign identity als een “internet-native social name coin (creator coins),” waarbij wordt opgemerkt dat informatie van verschillende platforms ook kan worden overgebracht naar de Metaverse en kan worden gebruikt voor identiteit of credit scoring.
Angel Garcia, hoofd van de wereldwijde supply chain-strategie en transformatie bij Telefonica, legde ook uit tijdens het panel dat een digitale supply chain voor de Metaverse zou kunnen vergemakkelijken induceren potentie voor telco’s. in stap met Garcia, Telefonica heeft de aanpak het creëren van} een blockchain-netwerk te worden gebruikt op intervallen een Metaverse ecosysteem. Hij voegde eraan toe dat het bedrijf is momenteel in de methode van het verzamelen van gegevens om end-to-end processen te stimuleren. “De volgende stap is het automatiseren van die bedrijfsprocessen en ze gecentraliseerd maken voor iedereen,” merkte hij op.
rowan tree Fenn, medeoprichter van Rise X – een bedrijfsantwoord voor bedrijven die digitale autonome organisaties willen maken – noemde bovendien {dat bedrijven} een digitale tweeling van hun autonome organisatie zullen hebben om analoge processen te besturen, te bedienen en te beheren: “Deze organisaties zijn in staat om te handelen en met elkaar te interageren in de tijd in een heel Multiversum. dit kan ook de digitale autonome organisaties toestaan om mee te figureren in een analoge wereld.”
Fenn heeft gedetailleerd aangegeven dat bedrijven met een digitale tweeling in een Multiversum in staat zullen zijn om extra producten en diensten te leveren, terwijl ze minder milieubronnen nodig hebben. Als zodanig gelooft hij dat dit bedrijfsmodel de planeet in staat zal stellen om van een eindige naar een oneindige economie te manoeuvreren.
Ondernemingen gebruiken blockchain al om binnen de Metaverse te werken
Terwijl ondernemingen nog bezig zijn met het verkennen van vroege use cases voor het toepassen van bedrijfsmodellen binnen de Metaverse, maken sommige sectoren al gebruik van deze omgevingen. Herkelrath vermeldde bijvoorbeeld dat blockchainnetwerken die in de verzekeringssector worden gebruikt, een Metaverse-bedrijfsmodel aantonen.
Concreet legde Herkelrath uit dat wereldwijd vele duizenden verzekeringscontracten aan boeren worden aangeboden via virtuele ecosystemen. Hij voegde toe dat goede contracten ontworpen op de top van blockchain-netwerken, in combinatie met gedecentraliseerde orakels zoals Chainlink, het mogelijk hebben gemaakt om uitdagingen van transparantie binnen de verzekeringssector op te lossen. Bovendien heeft dit de volledige verzekeringsmethode efficiënt gemaakt om het wereldwijd toegankelijk te maken voor rechteloze klanten.
Hoewel het lijkt dat blockchain alleen dit mogelijk heeft gemaakt, merkte Herkelrath op dat goede contracten gegenereerd door verzekeringsmaatschappijen informatie nodig hebben die niet kon worden verzameld zonder het bestaan van een Metaverse:
“dit wordt mogelijk gemaakt doordat je een metaverse van bedrijven hebt met gegevens die daarin terugkomen en worden geverifieerd door een breder netwerk. het feit dat dit binnen de Metaverse kan gebeuren, toont aan dat transacties tussen bedrijven en consumenten goedkoop en toegankelijk worden voor iedereen ter wereld.”
Hoe kunnen ondernemingen de Metaverse omarmen?
Hoewel sommige bedrijven beginnen met het ontwikkelen en toepassen van bedrijfsmodellen in de Metaverse, kan het begrijpen van de technologie een snelle adoptie belemmeren. Rodolfo Quijano, hoofd van blockchain bij Henkel – een Duits chemie- en goederenbedrijf – zei tijdens de discussie dat de belangrijkste uitdaging voor adoptie nu het begrijpen is van de waarde die de Metaverse kan bieden aan bedrijven:
“Technologie is geen probleem, maar het zal langer duren voordat mensen begrijpen wat blockchain is en hoe het zich verhoudt tot de oude school van enterprise resource designing systemen. Het vinden van evangelisten is vaak een enorme uitdaging voor de adoptie in termen van blockchain wordt toegepast binnen de Metaverse.”
Arnold Daniel Palmer voegde eraan toe dat kwantificeerbaarheid met tussenpozen in een Metaverse bedrijfssfeer ook een probleem is, in combinatie met het verkrijgen van bedrijven die weten hoe ze moeten overstappen en omgaan met deze nieuwe technologie:
“Voor een telecom is het belangrijkste doel om na te denken hoe mensen in de Metaverse met elkaar verbonden kunnen worden. mensen zullen 2 identiteiten hebben, een virtuele en een fysieke, dat de vraag is of we de informatiemaatstaf zullen hebben in termen van connectiviteit.”
Bovendien denkt Arnold Daniel Palmer dat bedrijven vraagtekens zullen zetten bij de rol die blockchain speelt zodra het gaat om Metaverse business modellen. Hij gelooft echter dat de technologie cruciaal is voor deze use cases. “Blockchain is dat de vertrouwens- en uitwisselingslaag in een zeer multiversum omgeving. Het is een enorme kans, maar het zal een uitdaging zijn voor bedrijven om de overgang te maken.”
Dit nieuws werd medemogelijk gemaakt door crypto-news.nl
Je moet inloggen om een reactie te plaatsen.